Kwiatonowice Parafia - nowa strona Placówki oświatowe Organizacje Kwiatonowickie Stowarzyszenie HOMINI Linki

Projekt


Klasowa książka zdrowych słodyczy

Księga zabaw ruchowych

Najciekawsza praca przedstawiająca piramidę zdrowia


W roku szkolnym 2015/2016 uczniowie klas I-III pod kierunkiem wychowawców będą realizować zadania projektu/konkursu „Zdrowo jem, więcej wiem” pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Sportu i Turystyki oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Głównym celem projektu/konkursu jest podniesienie wiedzy na temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania się, a stanem zdrowia.
Konkurs „Zdrowo jem, więcej wiem” jest częścią prozdrowotnego programu edukacyjnego „Aktywnie po zdrowie” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska. Składa się z się z trzech etapów odpowiadających porom roku: jesiennego, zimowego i wiosennego. W każdym etapie zespół konkursowy ma do realizowania 1 lub 2 bloki zadań, w których skład wchodzą lekcje, konkursy, promocja danego tematu w szkole oraz spotkania z rodzicami.
Projekt/konkurs trwa od września 2015 roku do czerwca 2016 roku. Poszczególne etapy są realizowane w następujących terminach:
Etap I – jesienny – od IX 2015 roku do I 2016 roku;
Etap II – zimowy – od I do IV 2016 roku;
Etap III – wiosenny od IV do VI 2016 roku.
W ramach projektu odbył się szkolny konkurs plastyczny pod hasłem „Zdrowo się odżywiam, jem owoce i warzywa”. Uczniowie wykonali wspólnie z rodzicami prace plastyczne wg ustalonych kryteriów. Zostały one wyeksponowane na korytarzu szkolnym. Oceny wytworów plastycznych dokonali sami uczniowie. Najlepsze prace zostały wyróżnione dyplomami, a wszystkich uczestników konkursu nagrodzono drobnymi upominkami.
Rodzice aktywnie włączyli się w przygotowanie prac.
Podjęte działania są zgodne z programem profilaktycznym i wychowawczym szkoły.




25 listopada 2015 r. odbyły się w klasach I – III kolejne zajęcia w ramach realizacji projektu "Zdrowo jem, więcej wiem". Tym razem celem spotkania było uświadomienie uczniom roli cukru i soli w diecie człowieka oraz niebezpieczeństw spowodowanych nadużywaniem tych produktów, a temat zajęć brzmiał – W białej krainie – ostrożnie z solą i cukrem.
Spotkanie rozpoczęło się rozpoznawaniem smaków, dzieci próbowały wody słonej lub słodkiej i podzieliły się na dwie grupy – soli i cukru. Każda grupa wykonała pląs integracyjny z chustą animacyjną, a następnie przystąpiły do wykonania pierwszego zadania, które polegało na wyszukiwaniu soli lub cukru na etykietach produktów spożywczych. Wnioski z tych poszukiwań były zaskakujące, okazało się, że cukier oraz sól można znaleźć w niemal wszystkich produktach, a więc człowiek spożywa ich sporo. Grupa poszukująca soli znalazła ją nawet w czekoladzie i cukierkach, a poszukiwacze cukru odkryli go w mleku oraz mące. Po tym ćwiczeniu odbyła się pogadanka na temat rodzajów cukru i soli oraz nazw pod jakimi te produkty się kryją. Wskazane zostały też produkty słodkie, zawierające cukier naturalny np. miód, suszone owoce. Każde dziecko skosztowało miodu i suszonych owoców i zostało zachęcone do ułożenia i napisania przepisu na słodki deser bez cukru.
Później uczniowie w czterech grupach wypełniali drzewka decyzyjne wskazując zalety oraz wady spożywania cukru lub soli, a następnie z rozsypanek sylabowych układali hasła zachęcające do zastępowania cukru miodem, a soli innymi przyprawami. Na koniec zajęć każde dziecko otrzymało zadanie domowe.
Przeprowadzone zajęcia realizowały zadania zawarte w programie profilaktyki szkoły.


Podczas realizacji zadań wynikających z projektu "Zdrowo jem, więcej wiem" uczniowie dzielili się swoją wiedzą i umiejętnościami.
Pierwszym podjętym działaniem było wykonanie gazetki ściennej. Na niej zostały umieszczone kartonowe sylwetki warzyw i owoców, ich nazwy oraz informacje na temat walorów odżywczych poszczególnych owoców, warzyw i ich wpływu na organizm człowieka. Znalazł się tam też wiersz Jana Brzechwy Na straganie. Gazetka została umieszczona na korytarzu szkolnym. Każdy uczeń ze szkoły, rodzic mógł się z nią zapoznać. Była ona też wykorzystywana podczas zajęć dydaktycznych.
Następne zadanie to wykonanie sałatki owocowej / z owoców krajowych i importowanych/ oraz surówek z owoców i warzyw /marchewkowo – jabłkowej i bananowo – jabłkowej/. Dzieci samodzielnie przygotowały, z przyniesionych przez siebie produktów, zdrowe i smaczne sałatki, a na degustację zaprosiły starszych kolegów.
W ramach realizacji projektu został ogłoszony konkurs plastyczny pod hasłem Zdrowo się odżywiam, jem owoce i warzywa. Każde dziecko we współpracy z rodzicami, rodzeństwem wykonało pracę na w/w temat. Wytwory cechowały się oryginalnością, pomysłowością, estetyką wykonania i różnorodnością technik plastycznych. Zostały one wystawione na korytarzu szkolnym, aby mogli je podziwiać wszyscy uczniowie.
Informacje na temat realizacji projektu dotarły również do przedszkolaków. Skorzystali oni z zaproszenia na występy słowno – muzyczne do szkoły, na które składały się: piosenki związane tematycznie z darami jesieni oraz inscenizacja wiersza Jana Brzechwy Na straganie.
Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie wykonali prace konkursowe pod hasłem Baw się z nami – owocami, warzywami. Forma tych prac jest zróżnicowana od pojedynczych kartek poprzez wielkoformatowe prace po mniejsze i większe książeczki. Powstały komiksy, opowiadania, zabawne wierszyki, bajki. Wszystkie prace są bogato ilustrowane i pomysłowe. Zawierają też informacje na temat zdrowego odżywiania i propagują włączenie do posiłków owoców i warzyw. Prace te zostały wyeksponowane na korytarzu szkolnym w formie wystawy. Każdy uczeń, nauczyciel, rodzic może je oglądać, przeczytać.



W dniu 12 XI 2015 r. uczniowie klas I-III spotkali się na zajęciach "Smacznie – zdrowo – kolorowo", których głównym celem było zachęcenie dzieci do codziennego jedzenia warzyw i owoców.
Zajęcia rozpoczęły się pląsem do piosenki "Zatańczyły witaminy". Następnie dokonano podziału uczniów na cztery grupy poprzez losowanie obrazka – Warzywa: cebulki i papryczki oraz Owoce: gruszki i jabłka. Każda z grup miała za zadanie wypisać jak najwięcej nazw owoców/warzyw na dużych arkuszach papieru.
Po prezentacji swoich wytworów dzieci oglądały przygotowaną wcześniej wystawę.
Wszystkie dzieci wzięły udział w konkursach smaku (Czy wiesz co jesz?) i dotyku (Czy wiesz, co to jest?). Każdemu udało się bezbłędnie rozpoznać smak i kształt warzywa/owocu. Następnie, pracując w grupach, wspólnie skonstruowali odpowiedź na pytanie "Czy wiecie dlaczego warto jeść owoce/warzywa?" A podczas prezentacji wytworów i rozmowy wykazali się dużą wiedzą na temat wpływu warzyw i owoców na nasze zdrowie. Uświadomili sobie, że zarówno warzywa jak i owoce mają dużą wartość odżywczą, a obecność ich w codziennej diecie jest niezbędna. Wymieniły wszystkie witaminy znajdujące się w owocach i warzywach. Odczytywały, jakie witaminy potrzebne są do funkcjonowania niektórych części naszego organizmu.
W dalszej kolejności każde dziecko zapoznało się z informacjami na temat wartości odżywczych wylosowanego owocu/warzywa i podkreśliło w tekście nazwy witamin. Najmłodsi wspólnie wybrali witaminę, która najczęściej występuje w owocach
i warzywach. Nazwały ją "Królową witamin w owocach i warzywach". Okazała się nią witamina C i została udekorowana koroną. Każde dziecko otrzymało medal za aktywny udział w zajęciach. Spotkanie zakończyło się pląsem do poznanej piosenki. Podczas podsumowania zajęć dzieci otrzymały pracę domową wraz z informacjami dla rodziców.


Uczniowie i uczennice wykonali prace w ramach konkursu „Baw się z nami – owocami, warzywami” z uwzględnieniem myśli przewodniej: miały to być zabawne wierszyki, bajki lub komiksy o przewadze warzyw i owoców nad słodyczami.
Powstały piękne prace w różnych formatach, które zawierały w większości wierszyki. Wszystkie zostały bogato zilustrowane, z wykorzystaniem wielu technik plastycznych. Zostały umieszczone na korytarzu szkolnym w formie wystawki, by mogli obejrzeć je uczennice i uczniowie z całej szkoły, nauczyciele, rodzice.
Jedno z opowiadań pt. „Wesołe warzywa i owoce” zawiera historię dotyczącą wesołych owoców i warzyw oraz smutnych słodyczy. Warzywa udowadniają, że mają powody do radości, ponieważ są smaczne i zdrowe. Szczycą się tym, że pomagają utrzymać organizm człowieka we właściwej kondycji. Pocieszają lizaka, że chociaż dzieci uwielbiają słodycze, to właśnie dzięki warzywom i owocom są zdrowe, nie chorują i mają siłę do nauki i zabawy. Wtedy lizak przestaje płakać i obiecuje, że sam będzie namawiał dzieci do jedzenia warzyw i owoców.
Pozostałe prace także zawierają treści zgodne z tematyką, a oto tytuły niektórych z nich: „Jedzmy zdrowo”, „Jedz owoce i warzywa”, „Na zdrowie”, „Wiemy co zdrowe”, „Wielka bitwa”, „Lubimy soczyste owoce”.
Wykonano okładkę do zebranych prac i tak powstała „Księga owocowo – warzywnych historyjek”.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają nagrody.


11 grudnia 2015 r. odbyło się podsumowanie konkursu, w ramach projektu Zdrowo jem, więcej wiem, pod hasłem Najlepszy przepis na zdrowe słodycze.
Uczniowie biorący udział w projekcie ułożyli, przy wsparciu rodziców, przepisy na zdrowe słodycze /bez dodatku cukru/ i namalowali ilustracje swoich deserów. Wszystkie dzieci wykazały się inwencją i pomysłowością, dlatego każda klasa została odznaczona medalem, a wszystkie dzieci otrzymały nagrody rzeczowe.
Przepisy zostały złożone w klasową księgę, a także wydane w formie książkowej i udostępnione w klasach, bibliotece szkolnej i przedszkolu, a także na stronie internetowej.


9 grudnia 2015 r. uczniowie klas niższych przygotowali zdrowe przekąski w ramach projektu Zdrowo jem, więcej wiem i promowania zdrowego stylu życia.
Każdy uczeń przyniósł przynajmniej jeden owoc i tak na tacach pojawiły się – mandarynki, jabłka, gruszki, pomarańcze, banany, kiwi i winogrona. Następnie dzieci dobrały się w trzyosobowe grupy i po umyciu rąk i owoców przystąpiły do wytwarzania owocowych szaszłyków. Zadanie wykonały bardzo sprawnie – szybko obrały owoce, pokroiły je i założy na patyczki. Kolorowe przekąski ułożyły na talerzykach. Gdy wreszcie przyszedł czas na degustację zaprosiły na poczęstunek rodzeństwo oraz kolegów i koleżanki z wyższych klas. Szaszłyki wszystkim bardzo smakowały i natychmiast zostały zjedzone.
Takie zdrowe przekąski mogą z powodzeniem zastąpić batoniki i chipsy.


26 lutego 2016 r. odbyły się, dla uczniów klas niższych, zajęcia w ramach projektu Zdrowo jem, więcej wiem pod hasłem Woda – źródło życia i zdrowia.
Na początku uczestnicy zajęć wykonali pląs do „wodnej melodii” i zostali pokropieni wodą. Było to wprowadzenie do pogadanki nt. Z czym kojarzy ci się woda? Odpowiedzi padło mnóstwo - np. morze, wypoczynek, życie, deszcz, pływanie, itp. Następnie dzieci zostały podzielone na trzy grupy i każda drużyna przystąpiła do formułowania wniosków obserwowanego doświadczenia, przygotowanego trzy dni wcześniej. W słoikach zostały umieszczone tulipany: w pierwszym - napełnionym czystą wodą, drugim - z rozcieńczonym w wodzie proszkiem do prania i trzecim - bez wody. Przez trzy dni uczniowie przyglądali się zachowaniu kwiatów, a podczas zajęć każda z grup opisała wygląd tulipana, narysowała go i przedstawiła wyniki oględzin. Dzieci wspólnie wysunęły wniosek, że roślinie, do prawidłowego funkcjonowania, potrzebna jest czysta woda. Później dzieci ponownie przystąpiły do pracy w grupach. Ich zadaniem było przeniesienie z jednej miski do drugiej półtora litra wody, za pomocą gąbek. Wyniki eksperymentu w każdym zespole były podobne – wody nalanej do pierwszej miski było więcej niż przeniesionej za pomocą gąbek. Uczniowie zauważyli, że organizm żywy pobiera wodę potrzebną do życia, ale również ją traci podczas czynności fizjologicznych. Utrata wody związana jest też z warunkami pogodowymi, wysiłkiem fizycznym, stresem, itp. – te informacje zostały zapisane na tablicy i umieszczone na planszy. W następnym grupowym ćwiczeniu dzieci poznawały i określały procentową zawartość wody w organizmach zwierząt, w kolejnych fazach życia człowieka oraz w poszczególnych organach ludzkiego ciała – uczniowie utworzyli plakaty i pokolorowali je oraz omówili. Kolejne doświadczenie, przeprowadzone również w grupach, miało na celu sprawdzenie, czy w różnych organizmach znajduje się woda, dlatego wyciskały sok z cytryny, pomidora, jabłka i grubosza. Później dzieci wzięły udział w pogadance pt. Skąd mamy wodę w organizmie człowieka? i stworzyły planszę na ten temat. Następnie każdy uczeń spróbował zdrowej wody smakowej – z wyciśniętym sokiem z cytryny, pomarańczy i jabłka. Najbardziej smakowała, według przeprowadzonego sondażu, woda cytrynowa. Odbyła się rozmowa na temat walorów zdrowotnych takiej wody. Dzieci też przeczytały etykiety z opakowań wody mineralnej i różnych słodzonych napojów, porównały ich skład oraz wartości odżywcze. W kolejnej części spotkania dzieci wysłuchały opowiadania I. Zając Choroba żaby Matyldy, poznając znaczenie czystej wody w życiu zwierząt. Pokolorowały na koniec żabki i udekorowały nimi korytarz szkolny. Przed zakończeniem zajęć uczniowie otrzymali karty z zadaniami domowymi.
Przeprowadzone zajęcia realizowały treści zawarte w programach szkolnych: profilaktyki i wychowania.


Dnia 9 marca 2016 r. odbyła się akcja profilaktyczno – promocyjna, w ramach projektu Zdrowo jem, więcej wiem, pod hasłem Pij wodę – będziesz zdrowy.
Akcja została ogłoszona kilka dni wcześniej – na korytarzach szkolnych zamieszczono plakaty – zaproszenie na degustację wody smakowej. 9 marca uczniowie klas niższych założyli niebieskie, białe lub niebiesko-białe stroje, kojarzące się z wodą. Każde dziecko przykleiło na piersi uśmiechniętą kropelkę wody. Podczas długiej przerwy uczestnicy projektu przemaszerowali korytarzami szkoły z biało-niebieskimi transparentami zachęcającymi do picia wody: Pij wodę – będziesz zdrowy, Czysta woda zdrowia doda, Woda – źródłem życia i zdrowia, Czysta woda siły Ci doda. Następnie ustawili się, przy wcześniej przygotowanych stanowiskach, aby poczęstować wszystkich chętnych wodą z dodatkiem naturalnego soku wyciśniętego z cytryn i pomarańczy. Uczniowie klas wyższych ze szkoły podstawowej i gimnazjaliści chętnie kosztowali przygotowane napoje, twierdzili, że są one smaczne i zdrowe. Wodą poczęstowali się też: pan dyrektor, nauczyciele i inni pracownicy szkoły oraz uczestnicy projektu.
Po akcji przeprowadzonej podczas długiej przerwy, uczniowie klas niższych udali się do przedszkola. Tam przedstawili maluchom konieczność oraz zalety picia wody, opowiedzieli o prowadzonej akcji, odznaczyli każdego przedszkolaka uśmiechem z kropelką i zaprosili do picia wody. Każde dziecko spróbowało napoju, a uśmiechnięte buzie świadczyły o tym, że wody: cytrynowa i pomarańczowa smakowały. Na koniec spotkania przedszkolaki zostały zaproszone do oglądania plakatów reklamujących wodę, wykonanych przez uczestników projektu, a zamieszczonych na korytarzu szkolnym.


W ramach działań konkursu Zdrowo jem, więcej wiem uczniowie i uczennice klas I-III przygotowali teatrzyk, którego celem było ukazanie walorów zdrowotnych warzyw i owoców oraz zachęcanie do ich spożywania. W piątek 11 marca 2016r. mali aktorzy, przebrani za owoce i warzywa, zaprezentowali koleżankom i kolegom z przedszkola trzy scenki teatralne: W spiżarni, Spotkanie witamin oraz Rzepka. Spektakl urozmaiciły piosenki Zatańczyły witaminy oraz Mamy mięśnie, mamy krzepę.
Wierzymy, że zdobyta wiedza na temat zdrowego odżywiania się, w przyszłości zaowocuje.

A tak uczniowie prezentowali się w kolorowych i pomysłowych strojach.


W ramach realizacji zadań projektu "Zdrowo jem, więcej wiem" pod hasłem Uczymy się dobrych zwyczajów żywieniowych zostały podjęte następujące działania promocyjne:
Pierwszym było wykonanie i umieszczenie na korytarzu szkolnym gazetki z najnowszą piramidą zdrowego żywienia, opracowaną podczas zajęć. Również prace konkursowe zostały wystawione na korytarzu szkolnym – przestrzenne ustawiono na stolikach, natomiast płaskie rozwieszone zostały na gazetce. Oglądali je uczniowie, rodzice, nauczyciele. Podczas zajęć przyrody i wychowania zdrowotnego uczniowie klas wyższych oglądali i omawiali najnowszą piramidę zdrowia, natomiast uczestnicy projektu prezentowali wykonane piramidy i wskazywali ich elementy.
Dzieci, troszcząc się o pierwszy element najnowszej piramidy zdrowego żywienia, postanowiły wyuczyć się tańca grupowego. W nauce pomogli im uczniowie gimnazjum, którzy zaprezentowali taniec oraz nauczyli ich podstawowych kroków i figur. Belgijka, w wykonaniu uczestników projektu, będzie miała swą premierę podczas festynu parafialnego w dniu 22 maja 2016 r.
Uczestnicy projektu przygotowali zbilansowane, w oparciu o piramidę żywienia, kanapki, koreczki i maleńkie przekąski. W wykonanych smakołykach wystąpiły przede wszystkim warzywa i owoce, obok nich znalazły się produkty zbożowe, nabiał, mięso. Poczęstowali nimi starszych kolegów, opowiadając o zaletach zdrowego odżywiania, a część z nich zjedli na drugie śniadanie.
Gdy uczniowie klas niższych zostali zaproszeni przez przedszkolaków na II Olimpiadę Biegową Sprintem do maratonu postanowili wykorzystać tę okazję by przypomnieć o piramidzie zdrowia (przedszkolaki też ją poznały podczas zajęć). Oprócz wspólnego biegu mini maratońskiego, uczestnicy projektu pokazali wyścigi par, większych grup oraz bieg na czas. Wszyscy otrzymali pamiątkowe medale i dyplomy uczestnictwa.
Uczestnicy projektu zaprosili swoich rodziców na zajęcia ruchowe, by podzielić się wiedzą na temat znaczenia ruchu dla zdrowia i właściwego funkcjonowania organizmu (w oparciu o piramidę zdrowego żywienia). Dzieci i rodzice świetnie się bawili wykonując wspólnie ćwiczenia gimnastyczne i biorąc udział w grach zespołowych.
Dzieci promowały zasady zdrowego odżywiania wśród rodziców – ozdobiły elementami z piramidy zdrowego żywienia ulotki pt. Jedz zdrowo i kolorowo.


W ramach realizacji projektu "Zdrowo jem, więcej wiem" uczestnicy projektu wzięli udział w Klasowym Turnieju Sportowym, którego celem było wymyślenie i zaprezentowanie
w grupach zabaw lub gier ruchowych. Po tych zajęciach został sporządzony zestaw przygotowanych przez dzieci zabaw. Oto one:

Księga zabaw ruchowych


W ramach projektu/konkursu Zdrowo jem, więcej wiem uczniowie i uczennice mieli za zadanie wykonać Order Miłośnika Sportu na jednorazowych, papierowych talerzykach dowolną techniką plastyczną. Zadanie wykonali z dużym zaangażowaniem, wykazując się przy tym inicjatywą twórczą. Uczniowie wykorzystywali różnorodne materiały: bibułę, plastelinę, farby, pastele, wycinki z gazet itp. Na orderach przedstawiali dyscypliny sportowe m.in. boks, piłkę nożną, skoki narciarskie, pływanie, jak również złote puchary, podium dla zwycięzcy, symbole sportowe.
Po kilku dniach, drogą głosowania, uczniowie wybrali jeden najciekawszy order. Największą ilość głosów otrzymała praca ucznia klasy II - Szymona Dziki.

Należy podkreślić, że wszystkie prace były pomysłowe i estetycznie wykonane.
Ordery można obejrzeć na wystawie w szkole.


30 kwietnia 2016 roku uczniowie klas niższych wzięli udział w kolejnych zajęciach w tamach projektu "Zdrowo jem, więcej wiem". Głównym celem tego spotkania było zapoznanie się z najnowszą piramidą zdrowego żywienia.
Lekcja pt. Uczymy się dobrych nawyków żywieniowych rozpoczęła się od wysłuchania z płyty opowiadania pt. Chipsy z marchewki. Na podstawie posłuchanki została przeprowadzona pogadanka, która doprowadziła do sformułowania wniosku, iż odżywianie zgodne z piramidą żywienia prowadzi do utrzymania dobrej kondycji fizycznej i intelektualnej.
Po rozmowie uczniowie rozpoczęli pracę z dzienniczkami Moje zwyczaje żywieniowe i aktywność fizyczna. W ciągu trzech dni spisywali zjedzone w ciągu dnia produkty oraz swoją aktywność ruchową. Podczas zajęć wskazali te artykuły, które kilka razy w ciągu dnia pojawiały się w ich menu. Później odczytali swoje listy. Najczęściej wśród wymienionych produktów pojawiały się owoce, warzywa, pieczywo, nabiał, mięso, a u niektórych chipsy i słodycze. Dzieci wskazały różne formy ruchu - dominowały: zajęcia w-f, spacer, jazda na rowerze, gra w piłkę.
Następnie uczniowie poznali najnowszą piramidę zdrowego żywienia, dokładanie omówiono jej elementy na zaprezentowanym plakacie. Dwa pierwsze miejsca w piramidzie, były opracowane podczas poprzednich etapów projektu, dlatego też uczniowie zapoznali się z produktami zbożowymi. Każdy miał okazję zobaczyć, dotknąć, powąchać różnego rodzaju zboża, kasze, płatki, mąki, makarony, pieczywo - przygotowane w formie wystawy.
Później każde dziecko otrzymało po dwa obrazki, przedstawiające produkty spożywcze i miało za zadanie przykleić je w odpowiednim miejscu na szkielecie piramidy. Wszyscy prawidłowo wykonali zadanie i w ten sposób powstała piramida stworzona przez dzieci.
Następne zadanie dzieci wykonały w czterech grupach. Dostały kartki z nazwami dwóch produktów np. pączek, jabłko i miały zapisać zalety ich spożywania. W podsumowaniu pracy grup okazało się, że produkty niezdrowe posiadają głównie walory smakowe, natomiast zdrowe dostarczają organizmowi odpowiednich składników.
Potem przyszedł czas na gry dramowe. Grupy otrzymały zadania w postaci opisu danej sytuacji np. Jesteś w sklepie, robisz zakupy na przyjęcie urodzinowe – wybierasz jeden produkt. Uzasadniasz swój wybór Następnie podzieliły się rolami, zaprezentowały scenki, zabierając jeden spośród ustawionych produktów i uzasadniły swój wybór.
Na koniec zajęć dzieci otrzymały zdania domowe, została też omówiona praca konkursowa, każdy dostał ulotkę z informacyjną i posumowano zajęcia.




Powered by Elxis - Open Source CMS.
Copyright (C) 2006-2008 Elxis.org. All rights reserved.